Ciężko odpala 1.9 TDI 110koni, 2000rok...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • toblach
    Classic
    • 2009
    • 18

    Ciężko odpala 1.9 TDI 110koni, 2000rok...

    Witam towarzystwo z trójmiasta .Mam do was prośbę ,na weekend zapowiadają ładną pogodę
    i w niedzielę wybieram się w wasze strony. Proszę was o wskazówki jak sprawnie dojechać do ZOO w Oliwie oraz na Westerplatte .Interesuje mnie również miejsce w którym można zatrzymać się na jakiś poczciwy obiad.Będę jechał od strony Świecia.Odnośnie obiadu nie mam jakiś górnolotnych wymagań.Po prostu coś dobrego zjeść w kulturalnym lokalu i nie mieć po posiłku rewolucji.Z góry dzięki .Świeciak.
  • mucha
    Classic
    • 2007
    • 29

    #2
    Ciężko odpala 1.9 TDI 110koni, 2000rok...

    Witam serdecznie.
    Nie mam juz sil
    Auto rano ciezko pali, kreci okolo 5-8 obrotow, pojawia sie to przy dluzszym postoju auta (okolo 6< h)... Prosze nie pisac ze to norma, bo dla mnie to nie jest norma,norma to jak odpala przy dotknieciu kluczyka
    Problem pojawil sie juz daaaaaawno dawno, i probuje juz wszystkiego i nic prosilbym o nie wysylanie mnie do innych postow bo przerobilem juz je po 5 razy
    Na wstepie mowie: swiece wymienione,filtr paliwa wymieniony,oringi na kroccu powrotu paliwa do filtra wymienione,wtyskiwacze sprawdzone (w warsztacie mi sprawdzali)..akumulator ok.
    Zauwazylem, ze na wezyku paliwowym od filtra do pompy wtryskowej pojawiaja sie pecherzyki powietrza, ale chyba nie ma to wplywu na zle odpalanie gdyz pewnego ranka ominalem cale doprowadzenie paliwa i puscilem z osobnej banki z ropa paliwo bezposrednio do pompy i nic nie pomoglo Na komputerze u majstrow nie wykrywa zadnego bledu..
    Co jeszcze moge sprawdzic? ewentualnie wymienic ?
    Dzieki za sugestie i pozdrawiam

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...skoro skorzystales juz z szukajki i przeczytales wszystkie posty zwiazane z twoim problemem to pewnie wiesz ze kat wtrysku musi byc poprawnie ustawiony i nie wszyscy majstrowie zkomputerami sie do tego kwapia, pechezyk powietrza nie powinien byc za duzy (do 1cm). I jezeli to wszystko bedzie w pozatku to zostaje ci jeszcze kompresje sprawdzic i ewentualnie zmiana programu u tunera twojego zaufania.
      Ale skoro juz wszystko przeczytales to o tym pewnie wiesz :wink:
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz


      • #4
        dariuspolo, kurde wyjiołes mi to z ust,
        jesli to wszystko masz zrobione a zaczęło sie to po wymianie rozrządu to tylko masz zle ustawiony kąt wtrysku

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          mucha, A rozrusznik w ciągu tych siedmiu lat był naprawiany?
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz


          • #6
            mucha, i na pewno nie masz AGR bo AGR to 90
            wiec masz albo AHF lub ASV
            a to by dużo nam pomogło.

            Komentarz

            • Doba
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 357
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Jak już sprawdzisz kąt wtrysku 2-3 st. to sprawdź jaką masz dawkę wtrysku powinna być w granicy 4-6 mg
              MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

              Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


              # # # # # # # # # # #

              Moja O2
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Zamieszczone przez Doba
                Jak już sprawdzisz kąt wtrysku 2-3 st. to sprawdź jaką masz dawkę wtrysku powinna być w granicy 4-6 mg
                Kolega chyba nie do końca przestudiował "ABC Diagnozowania" :wink: Te 2-3 stopnie to odnośnie czego??? a dawka startowa jest w okolicach 20-30mg.
                Jeśli już piszesz o wartości w bloku 001 to powinna być od 2.2 do 9 mg
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                  Kolega chyba nie do końca przestudiował "ABC Diagnozowania" :wink: Te 2-3 stopnie to odnośnie czego??? a dawka startowa jest w okolicach 20-30mg.
                  Jeśli już piszesz o wartości w bloku 001 to powinna być od 2.2 do 9 mg
                  A wlasnie Grzes wartosci kata wtrysku w ktorym bloku sie sprawdza i ile powinny wynosic? :roll:
                  Kupilem vaga ale narazie tylko ogarnolem sprawdzenie przeplywki. ops:
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    Zamieszczone przez Samiec
                    A wlasnie Grzes wartosci kata wtrysku w ktorym bloku sie sprawdza i ile powinny wynosic? :roll:
                    zależność jest jeszcze od temp paliwa. silnik powinien być rozgrzany
                    blok 000 wartość w drugim oknie powinna być jak najbliżej 55 ale chyba już gdzieś ten temat był. Można jeszcze popatrzeć na blok 004 jeśli dobrze pamiętam
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    • konos513
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 129

                      #11
                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                      Zamieszczone przez Samiec
                      A wlasnie Grzes wartosci kata wtrysku w ktorym bloku sie sprawdza i ile powinny wynosic? :roll:
                      zależność jest jeszcze od temp paliwa. silnik powinien być rozgrzany
                      blok 000 wartość w drugim oknie powinna być jak najbliżej 55 ale chyba już gdzieś ten temat był. Można jeszcze popatrzeć na blok 004 jeśli dobrze pamiętam
                      a może ci paliwo ucieka z przewodów cofa się. Ja tak miałem.
                      wymian filtra paliwa, zaworu zwrotnego na filtrze.
                      u mnie był tez problem bo od czasu do czasu sie potrzfił zapowietrzyć układ wtryskowy.

                      na poczatek sprawdz to co chłopaki napisali.
                      1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                      www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                      Komentarz

                      • mucha
                        Classic
                        • 2007
                        • 29

                        #12
                        ...

                        hmm rozrusznik wymieniony rok temu na nowy (oryginal).
                        Rozrzad byl wlasnie robiony daaaawno i robili to laicy.. wiem, ze istnieje cos takiego jak kat wtrysku, powiedzcie mi jeszcze ile za ustawienie tego powinien wziac mechanik? gdyz nie dysponuje takim sprzetem :/ bable sa w granicy 0,5> cm.. no to jutro jade to ustawic i zobaczymy czy pomoze. A jeszcze pytanie, bo objaw pojawia sie po kilkugodzinnym postoju (jest uzaleznione rowniez od temp. im nizsza tym gorzej,chociaz w lato bylo podobnie) gdy auto jest odpalanie po np. 3h to jest luz i odpala po 1 obrocie walu, ale gdy czas postoju jest dluzszy to jest lipa.. Gdyby byl zly kat wtrysku to nie powinien miec objawy za kazdym razem? obojetnie czy stoi dluzej nieodpalany czy tez jest odpalany po 1h ?
                        Dzieki chlopaki za zainteresowanie i pozdrawiam

                        [ Dodano: Pon 19 Lis, 07 15:42 ]
                        Ewentualnie znacie kogos w Poznaniu kto moglby mi dzis to dlubnac ? Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • kobra001
                          Classic
                          • 2007
                          • 3

                          #13
                          ja mam 1.9 tdi AHF i mam podobny problem ale moje auto odpala od pierwszego obrotu gdy jest zimne ale gdy silnik jest rozgrzany odpala gdzies okolo po 6-8 obrotach silnika i tez nie mam pojecia co sie dzieje

                          Komentarz

                          • mucha
                            Classic
                            • 2007
                            • 29

                            #14
                            ...

                            to raczej zupelnie inna sytuacja:

                            poczytaj milej lektury
                            Pozdrowka

                            Komentarz

                            • gruto
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1267
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              kup nowy czujnik temperatury silnika u brata rozwiązało to sprawę !!
                              kłamał ze silnik jest ciepły - jak pojechał do czech odrazu to robili!!!!!

                              Komentarz

                              • mucha
                                Classic
                                • 2007
                                • 29

                                #16
                                ...

                                podkreslam KOMPUTER NIE WYKAZUJE ZADNYCH BLEDOW to wykresla czujnik temp. z listy
                                p.s byl blad czujnika gdzies 3 tyg. temu, czujnik zostal wymieniony, blad na kompie zniknal, a problem nadal jest..

                                Komentarz

                                • gruto
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1267
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  jeśli komputer widzi ze silnik jest ciepły to VAG nie pokaże błędu - to samo pytanie zadaliśmy temu CZECHOWI

                                  Komentarz

                                  • mucha
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 29

                                    #18
                                    ...

                                    hmm, czujnik nie powinno sie sprawdzac na zimnym silniku? wtedy mozna porownac temp. mniej wiecej na dworze (silnika) z temp. widoczna na kompie. Ja mialem sprawdzany czujnik na cieplym aucie i wykrylo blad (szczerze powiem, ze nie wiem co podlaczali,bo bardziej jestem mechanikiem niz elektronikiem i to mnie wkurza w skodzie :P
                                    No nic w kazdym badz razie, to nie pomoglo i nadal walcze, jutro ciag dalszy z ukladem paliwowym, a do czwartku jak nic nie wymysle, to jestem umowiony na ten kat wtrysku :/

                                    Komentarz

                                    • gruto
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1267
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      hmm jutro pogadam z elektronikem ktory na tym sie zna jest dobry

                                      Komentarz

                                      • mucha
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 29

                                        #20
                                        ...

                                        Dzieki wielkie, bylbym wdzieczny za jakakolwiek porade co dzialac...
                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • Doba
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 357
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                          a dawka startowa jest w okolicach 20-30mg.
                                          Jeśli już piszesz o wartości w bloku 001 to powinna być od 2.2 do 9 mg
                                          Moje wartości 4-6 mg przy dawce to są na podstawie dokumentacji technicznej Boscha, który jest producentem tych pomp tak się składa..
                                          MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                                          Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                                          # # # # # # # # # # #

                                          Moja O2
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Doba
                                            Moje wartości 4-6 mg przy dawce to są na podstawie dokumentacji technicznej Boscha, który jest producentem tych pomp tak się składa..
                                            widzisz... a Ty znowu o dawce :? to powiedz mi kiedy silnik dostanie więcej paliwa:
                                            1. gdy wartość ta będzie 6mg
                                            2. gdy wartość ta będzie 4mg

                                            poczytaj jeszcze o ustawianiu nastawnika to może zrozumiesz o co mi chodzi

                                            ...a tak się składa że na VAGu tolerancja jest 2.2-9mg

                                            ruszył bym Ci nastawnikiem i ustawił po swojemu żebyś zobaczył co to daje ale tego nie zrobię :P

                                            mucha, moja rada jest taka abyś nic nie kombinował bo nie ma sensu tylko podjechał do warsztatu polecanego przez chłopaków z Poznania. Zero stresu i będziesz miał auto zrobione
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • mucha
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 29

                                              #23
                                              ...

                                              dobrygrzeswawa jakby kazdy tak robil to po co te forum ?
                                              P.S kombinuje z paliwkiem, bo na noc zostawilem auto zalane na full, i z gorki malej i odpali po 1 obrocie walu wiec ladnie. Weze sprawdzone sa ok, moze ten felerny filtr paliwa wymieniany rok temu? ma przebieg okolo 6.000 km... :/ a jeszcze mam pytanie, waz doprowadzajacy i powrotu sa laczone w komorze silnika przed filtrem paliwa takimi plastykowymi zlaczkami, moglby ktos u siebie to odpiac i zobaczyc czy tam jest jakas uszczelka ? bo ja odpialem i nie ma nic, co mnie dziwi... dzis na noc zrobie obejscie tego i zobaczymy czy cos pomoze.. a jeszcze pytanie, jak najlatwiej sprawdzic zaworek na filtrze paliwa,dokladnie ten na ktory wchodzi waz powrotu z pompy ?

                                              Komentarz

                                              • dariuspolo
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1168

                                                #24
                                                masz na mysli to:
                                                Załączone pliki
                                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                                Zuzycie paliwa

                                                Komentarz

                                                • mucha
                                                  Classic
                                                  • 2007
                                                  • 29

                                                  #25
                                                  ...

                                                  Tak jest mam dokladnie na mysli to, niektorzy nazywaja to zawor, niektorzy podciagaja to pod ala "podgrzewacz paliwa", nazwa nie wazna. Wazne ze to jest to, czy to powinno spelniac funkcje zaworu zwrotnego ? w jedna strone? jak to sie ma do wejscia do filtra?
                                                  P.S zauwazylem ze po ostrym poruszaniu filtrem w momencie chodzenia auta ida "mega" bomble do pompy, to rowniez normalne? Jak juz mowilem jest laczenie wezow, dzis je ominalem,zobaczymy jak jutro rano odpali.. jak to nic nie da, to jutro kupie ponownie filtr paliwa.. Kurde co tu jeszcze wykluczyc? jak sprawdzic czy paliwo cofa sie w czasie postoju? ma ktos jakis pomysl?
                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...